Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Direktlänk till inlägg 12 december 2010

2, Min första kärlek.

Av lindamatilde - 12 december 2010 07:14

Den var lätt. Jon. Killen i samma klass. När jag blev kär i honom är jag inte riktigt säker på. Någon gång i 5-6:an kanske. Intresset för honom fanns tidigare också och det delade jag nog med resten av tjejerna i klassen plus några andra tjejer på skolan. Han var ju sötaste, snyggaste och finaste killen på skolan. Om han hade något intresse för mig innan 6:an vet jag inte men jag vet att han och jag fräste åt varandra så fort vi fick chansen. Vi riktigt bråkade och tjafsade hela tiden. Jag tror begreppet “Kärlek börjar alltid med bråk” sades av våra klasskamrater ganska ofta. Vi var snabba att försvara oss och göra det förstått att vi aldrig skulle kunna vara kär i någon så äcklig eller ful. Jag kommer ihåg en gång vi rök ihop. Vi spelade hockeybockey på idrotten och vi spelade i olika lag och hans lag vann. Självklart var han snabb att reta mig och jag som hatade att förlora blev super arg och drog min klubba rakt i magen på honom. Jag visade min kärlek på ett fint sätt. Jag tror nog klasskompisarna hade rätt. Kärlek börjar alltid med bråk. I alla fall i vårt fall.


Vi umgicks mycket på skolan och fritiden då vårt “gäng” ofta kollade på film tillsammans eller spelade massa spel. Jag kommer ihåg att en killkompis, Emil, en gång under ett sanning och konsekvens spel fick en rak höger när han sa att jag skulle pussa Jon. Så rädd för att visa mina känslor för Jon var jag. Jag kommer ihåg att hela kroppen pirrade varje gång han tog på mig och att jag hade massa bilder på honom hemma som jag kollade på. Jag var riktigt kär men eftersom han var en “player” (han frågade chans på många tjejer) så pratade jag och mina kompisar om hur dum han var och att vi aldrig skulle säga ja om han frågade chans. Haha riktigt härliga stunder.


I 6:an vände det. Vi började umgås mera och mera och en kväll blev vi tillsammans. Inget “jag frågar chans på dig” utan vi bara vågade erkänna känslorna och sedan efter det så var vi Linda och Jon. Sagan Linda och Jon var väldigt kaotiskt. Vi var nog tillsammans i nästan 1 år innan första uppbrottet kom. Det var Jon som gjorde slut och jag såg det inte ens komma så jag blev riktigt knäckt. Vi gick i 7:an då och hade haft ett helt underbart sommarlov tillsammans. Efter det så kom och gick flickvänner och pojkvänner för oss båda men alltid blev det vi igen. Jag och han var alltid otrogen mot de vi för stunden kallade pojkvän/flickvän med varandra. Vår resa var kantade av bråk, tjafs, tårar men också glädje och skratt. Så mycket som vi upplevde för första gången tillsammans och så mycket vi hittade på under tiden. Jag kommer ihåg hur vi smet ut mitt i nätterna för att bara ligga på marken och kolla upp i natten. Jag klättrade ner för garaget och hade med mig en filt. Vi kunde ligga där i några timmar och sedan smyga hem igen. Stackaren fick nog se Dirty Dancing 1000 gånger det året jag fick filmen i julklapp. Ja många minnen med honom, goda och onda. Vår resa slutade under första året på gymnasiet. Det var sista gången vi var på väg att göra ett försök igen. En lång resa som jag inte skulle vilja kalla barndomskärlek utan kärlek. Det var riktigt och det var något som inte gick över på 1 vecka. Nu när jag stöter på honom i Östersund eller hemma i Hogdal så finns det inga känslor kvar mer än att han var min första kärlek och kille och att jag är glad att han var det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lindamatilde - 15 april 2023 23:36

Jag bara förstör. Tar bort det roliga. Drar ner. Aldrig något som är bra. Hemsk människa är jag. ...

Av lindamatilde - 15 april 2023 17:05

09.00 Vaknade 10.00 Tvingade i mig lite frukost och mådde dåligt fram till lunch 10.30-12.30 Nere, ledsen och grät 13.00 Åt lunch 13.30-16.30 Sov i soffan Önskar resten av dagen ser ut så här 17.00-18.00 Städa bilen 18.00-20.00 Laga och äta ...

Av lindamatilde - 13 april 2023 16:31

Önskar jag hade någon att bara häva ur mig till. En person som det inte finns något som jag inte skulle kunna prata om. ...

Av lindamatilde - 9 januari 2023 22:13

I natt/morse så låg jag och grät och sa till min sambo att jag inte ville att han skulle åka på jobbet idag. Den här jävla förkylningen gjorde så att jag fick börja om igen, tillbaka till innan sjukskrivningen. Aptiten är borta så senaste dagarna har...

Av lindamatilde - 8 januari 2023 19:16

Jag är gravid. Något jag hade räknat bort här i livet. Vill/ville inte ha barn och trodde jag inte kunde eller skulle ha svårt att bli gravid. Tydligen gjorde det mig lite för chill så nu sitter jag här i v.22 och ska bli mamma i maj. Har så myck...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards