Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Surfa & Hollywood.

Av lindamatilde - 28 november 2010 10:19

Ja nu var det några dagar sen det hände något på denna sida. Varför vet jag inte för det har hänt mycket de senaste dagarna. Kanske därför, att det har varit för mycket..


Jag har nu varit i Thailand i 13 veckor, 93 dagar! En evighet! Så mycket som har hänt under denna tid. Ska göra en summering när jag kommer hem! Imorgon åker jag till Bangkok!!! Jag har börjat packa ihop, är faktiskt snart klar och jag har ingen fler praktikdag. Det känns riktigt bra att jag nu är klar med praktiken och att Patrik kommer. Dock längtar jag hem riktigt mycket nu, de här sista dagarna har varit hemsk. Tiden har stått still tycker jag. Förhoppningvis blir det bättre när Patrik kommer, han kommer om 47 TIMMAR!! Inte alls lång tid kvar nu!! Underbart!


Jag måste ju få berätta om gårdagen. Myathu, vår "handledare" har pratat om att man kan surfa på en strand här i Khao Lak så igår pallade jag mig iväg till stranden som låg efter en grusväg så inte många som hittar dit. När jag kom dit kändes det som att jag kommit till paradiset! Helt underbart men ljus strand och blått vatten. Jag la mig på en strandstol och glassade ett tag. Anna kom efter ett tag och det var riktigt härligt väder. Jag tog ett dopp och sen vilade jag en stund. Till slut bestämde jag och Anna oss för att prova att surfa så vi hyrde oss en bräda i 1 timme. Helvete va svårt det var. Jag klarade inte av att ställa mig upp och åka med vågen men jag kom nästan upp. Det var riktigt jobbigt också (idag har jag träningsvärk). När vi kommer upp från vattnet vid 16.00 så är det jätte mycket folk. Vi lämnade tillbaka brädorna och se gick vi till strandstolarna igen. Då ser jag en kille som jag känner igen. Shit va lik han är han i Wolverine, han som spelar dumma broderna till Wolverine, så jag googlade honom på mobilen. Liev Schreiber. Jag vet ju att de håller på att spela in en film här i Khao Lak, The Impossible där Naomi Watts är med och tydligen så är Naomi och Liev förlovade och har barn i lag så det var han. Det var hela filmteamet så där sitter Ewan McGregor bara några meter bort från oss. Så coolt. Naomi och Liev hade sina barn med och barnflicka. Lite tragiskt att se faktiskt. Det är barnflickan som får ha koll på barnen medans de sitter och äter och dricker (Naomi röker också). Inge ansvar har de.. Stackars barn. Vi åt middag där och sen åkte vi hem vid 17.30 En riktigt kanon dag var det! Hade planer på att göra om det idag igen men idag har solen gömt sig så jag har varit inne förutom när jag var ut och åt lunch.


Nu ska jag pilla på min älskade rapport..


Hej så länge!


Dessa såg jag:

      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lindamatilde - 15 april 2023 23:36

Jag bara förstör. Tar bort det roliga. Drar ner. Aldrig något som är bra. Hemsk människa är jag. ...

Av lindamatilde - 15 april 2023 17:05

09.00 Vaknade 10.00 Tvingade i mig lite frukost och mådde dåligt fram till lunch 10.30-12.30 Nere, ledsen och grät 13.00 Åt lunch 13.30-16.30 Sov i soffan Önskar resten av dagen ser ut så här 17.00-18.00 Städa bilen 18.00-20.00 Laga och äta ...

Av lindamatilde - 13 april 2023 16:31

Önskar jag hade någon att bara häva ur mig till. En person som det inte finns något som jag inte skulle kunna prata om. ...

Av lindamatilde - 9 januari 2023 22:13

I natt/morse så låg jag och grät och sa till min sambo att jag inte ville att han skulle åka på jobbet idag. Den här jävla förkylningen gjorde så att jag fick börja om igen, tillbaka till innan sjukskrivningen. Aptiten är borta så senaste dagarna har...

Av lindamatilde - 8 januari 2023 19:16

Jag är gravid. Något jag hade räknat bort här i livet. Vill/ville inte ha barn och trodde jag inte kunde eller skulle ha svårt att bli gravid. Tydligen gjorde det mig lite för chill så nu sitter jag här i v.22 och ska bli mamma i maj. Har så myck...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards