Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 20 november 2010

?

Av lindamatilde - 20 november 2010 14:54

Jaha vad ska jag skriva idag då. Vill inte upprepa det jag skrivit de senaste dagarna men har nog inte så mycket mera att skriva om tyvärr. Piggare idag men lite sliten nu igen så det blev en ipren och jag ska nog stänga igen datorn när jag skrivit detta och läsa lite istället. Vila skallen kanske. Pratade med Patrik nyss och han hade fått upp älg idag men den hade skenat så hans farbror sköt den istället. Synd att han inte fick skjuta den. Tråkigt att jag missade älgjakten i år. Brukar vara med några gånger varje år faktiskt. Rätt mysigt, helst då när vi fikar :)


Jag försöker fortfarande ta in att det endast är 5 dagar kvar på praktiken! Känns som man inte gjort något eller bidragit med något under dessa veckor. Skulle behöva mera tid på den här organisationen! När man äntligen börjat komma in i rutiner och arbetet så är det slut. Så har det varit under hela praktiken så det är något negativt om man ska tänka på utbildningssyftet med praktiken. Det poistiva är att vi levt som backpackers och fått uppleva mycket i Thailand, under skoltid!


Jag vill ju så gärna hem som ni kanske märker men ändå är det så många länder som jag hela tiden kommer på att jag vill åka till och planerar nästa resa och kolla flygbiljetter till alla länder jag vill uppleva. Då som turist bara. Ingen mer långresa tror jag. Jo om någon vill med som backpacker till Australien då.... Men då ska det vara någon som jag känner sen flera år tillbaka, typ Angelina, Frida, Patrik vänner. The old school.


Länder jag SKA åka till någon gång i mitt liv.

England (Vara riktig turist i London)

Skottland (Dricka whisky)

Irland (Vill se Dublin och dricka ÖL men även se resten av landet)

Frankrike (Paris en härlig vårhelg)

Spanien (vill åka dit igen, Barcelona)

Grekland (Någon mysig hamnby men vita hus och blått vatten)

Tjeckien (Öl i Prag?)

USA (Hawaii lockar mycket men även NY, LA och Texas, au pair? Tror ni de accepterar att Putte följer med också typ som poolskötare?)

Kanada (Verkar som ett soft land med en mix av allt)

Japan (Få uppleva allt crazy med japaner)

Maldiverna (Bo i villorna ut i vattnet och inte göra ett piss = härlig semester)

Australien (ALLT, surfa, hänga med härliga dudes)

Nya Zeeland (Miljön)


Jag SKA verkligen till dessa länder någon gång i mitt liv!! Vill också tillägga att jag dricker inte öl, blää, men jag ska göra ett undantag i vissa länder.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards