Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg den 10 november 2010

Av lindamatilde - 10 november 2010 15:46

  

Av lindamatilde - 10 november 2010 15:27

Jag borde plugga istället för att sitta här och blogga. Jag skulle ha börjat skriva på min praktikrapport så jag blir klar någon gång. Dock är det så tråkigt så jag tar aldrig tag i det och jag vet att det är så lång tid tills den ska vara inne så jag kan skriva den när jag kommer hem. Fast då har jag nästa kurs och alla dessa duggor att göra så det vore smart om jag fick fingrarna ur ändan och började skriva. Pusha på mig för fasiken. Jag är värdelös på att komma igång.

Av lindamatilde - 10 november 2010 13:59

Det blev sex böcker som fick följa med mig hem. 800 baht för alla. Är godkänt. 


Tasmina Perry - Gold Diggers (På svenska)

  


Tasmina Perry - Pappas flickor (På svenska)

  


Barbara Taylor Bradford - Remember (På engelska)

  


Tamara McKinley - Landet bortom haven (På svenska)

  


Cecelia Ahern - Där regnbågen slutar (På svenska)

  


George Eliot - Middlemarch (På engelska)

  

Av lindamatilde - 10 november 2010 10:49

Här i Khao Lak hålls en marknad på måndagar, onsdag och lördagar. Den är öppen till 19.00 I måndags när jag var på marknaden hittade jag ett bord fullt med böcker. En bok kostade 120 baht och de är begagnade. Det fanns på svenska, engelska, tyska, norska och fler språk. Perfekt tycker jag då böcker på engelska är ganska dyra i Thailand. Böckerna jag har köpt kostar allt från 350 baht och uppåt. De sista jag köpte kostade 420 baht var, typ 100 kr. Jag som är en riktigt bokmal kan ligga och läsa en hel dag och ska jag ligga på stranden kan jag inte vara utan en bok. Jag skulle tröttna på en gång. Så idag ska jag palla mig iväg (marknaden ligger mittemot där jag bor) och köpa böcker. Hoppas jag hittar något fynd. Kanske hittar någon julklapp också.


                                             

Av lindamatilde - 10 november 2010 07:09

Fick beskedet nyss. Jag har blivit beviljad lån av CSN. 13000 kr ramlar in på mitt konto i morgon. Tack och bock. Det är många hyror det. 5 rättare sagt. Dock kommer inte alla pengar gå till hyra denna gång. Jag ska ställa på bilen och fixa lite grejer när jag kommer hem också så det kanske bara blir 4 hyror som jag betalar. Skönt, då har jag bara 3 kvar så då borde jag bara behöva ta lån januari och februari. Inte ens en full termin. Vilken lättnad jag känner.

Av lindamatilde - 10 november 2010 06:36

Kan ju visa vad det var jag beställde från H&M.


                 


Pyjamasen är så himla mysig. Hoppas den är skön också. Mössan hoppas jag inte tar slut, jag vill verkligen ha den!! Så snygg. Det var lite fler saker också men det är julklappar så det kan jag inte lägga upp.


Paket ska skickas vecka 49, veckan innan jag kommer hem så det borde bli perfekt.

Av lindamatilde - 10 november 2010 06:32

Grattis mamma på födelsedagen! 43 år sedan hon föddes! 23 år sedan hon födde mig. Det gjorde hon det bra :) Jag hoppas hon får en bra dag och tycker det är synd att hon inte är här!

Av lindamatilde - 10 november 2010 03:59

Satt och planerade och räknade igår på det här med lånet. Kom fram till att jag lånar 10 veckor nu och 10 veckor nästa termin. Alltså tillsammans blir det en termin och det tycker jag är ändå bra gjort av sju terminer i skolbänken. Jag kommer att få 5444 kr i månaden i lån och 2600 kr i bidrag. Då kan jag betala 2 hyror på låndelen varje månad och då är hyrorna fram till juli betald i mars och jag kan säga upp lånet. Perfekt lösning tycker jag då jag vet att jag inte kan bränna lånepengarna på skit. Nu mår jag mycket bättre över detta.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards