Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under mars 2010

Av lindamatilde - 17 mars 2010 18:19

Jag glimtar ljus i mörket. Jag har äntligen kommit igång med uppsatsen, eller iaf kommit på vad jag ska skriva om och har samlat in artiklar och lånat hem böcker inom ämnet. Det som jag fastnade för och som jag ska skriv om är prostitution och ungdomar. Vilka är riskgruppen att hamna i prostitution, varför säljer ungdomar sexuella tjänster, hur ser dessa sexuella tjänster ut, vilka olika betalningar är det är några frågor jag har tänk på. Sen kommer det säkert att komma till och falla bort några frågor. Jag har tänkt att göra en litteraturstudie, alltså kartlägga tidigare forskning kring ämnet. Om det är smart eller dumt det får vi se. Det är bara 19 dagar kvar att skriva tills råmanuset ska in, då räknar jag med helger också, och efter den så tror jag det är 14 dagar till innan det slutgiltiga ska vara in. Så nu tackar jag nej till jobb och andra aktiviteter för jag måste fokusera på uppsatsen. Jag ska göra ett ärligt försök och sen får vi se hur långt det räcker.


Jag blir så glad när det finns de som försöker hjälpa till och stötta mig i detta. Det uppskattas verkligen! Så tack så himla mycket! Tack Anna för dina idéer och tack Patrik för att du finns! Kan tänka mig att jag kommer blir ganska elak under dessa dagar, som jag brukar bli under stress men jag jobbar bättre under stress så jag hoppas vårt förhållande håller och att det inte blir allt för hårt..


Sen har vi den kära praktiken och allt som hör till den. Har faktiskt kopplat bort den nu och tänkte ta tag i den senare, när uppsatsen har lugnat ner sig. Har skickat till ganska många organisationer, både i norra och mellersta Thailand men har dock fått nej av alla, deras förklaringar är att de inte möjlighet att ta emot, att organisationen inte skulle ge det vi behöver eller att det inte finns någon som kan engelska.. Aja hoppas det löser sig, skulle ha varit trevligt att veta vart man är i höst. Sen har vi vaccinationerna som kostar multum, dessa måste jag boka in och börja ta om jag ska hinna ta alla.


Nu ska jag springa ner på ica och inhandla middag. Har faktiskt shoppat idag, eller jag har köp två böcker. Denise Rudberg - Matilde och David Schickler - Öm & Grym. Köpte två böcker igår också, Sophie Kinsella - En shopaholic får en syster och Sheila O´flanagan - Den jag ville ha. Sen köpte jag en väggalmenacka, en sån där familjegrej som det finns 4 spalter man kan skriva upp saker på. Så det blev en Linda, en Patrik, en Tillsammans och en Övrigt. Detta gjorde jag för att kunna se hur lite tid jag har kvar på uppsatsen och sen för att ha reda på hur Patrik går i skolan om jag ska jobba något.  Väldigt smart grej!

Av lindamatilde - 11 mars 2010 16:50

Just nu funderar jag starkt på att ta ett uppehåll i studierna.. Har inte kommit igång med uppsatsen än, har inte ens kommit på vad jag ska skriva om!!!!!!! Jag är bara arg på den här uppsatsen och allt kring skolan och jag tycker inget är intressant att skriva om, jo sex!!! Fan ska sadla om till sexrådgivare iställe.  Sen har jag tänkt att om jag bara glider med denna kurs och inte gör något eller nästan inget och får FX så finns möjligheten att åka utomlands på praktik i höst ändå kvar så får jag skriva uppsatsen en annan termin, kanske sista terminen eller plugga en extra termin, skit samma. Vid dessa tillfällen önskar jag att jag lärde och kände fler i vår klass så jag hade haft någon att skriva med. F'ck off!

Av lindamatilde - 1 mars 2010 20:44

Jaha då var helgen över. I fredags jobbade jag på gårn och på lördagmorgon åkte vi neröver. Patrik hoppade av i Märsta och jag fortsatte till Adelsö, där blev det lite wii, god middag, creme brulee och melodifestivalen. Igår åkte vi hem till Hogdal igen då med en extra passagerare, Matilda. Vi sov i Hogdal i natt och for vidare till Östersund idag. När vi kom upp åkte vi på Willys och handlade lite och sedan blev det lunch på Max. Sen åkte vi till lägenheten och packade upp. Patrik stack på skolan och vi tjejer drog på stan. Där handlade Matilda lite kläder och presenter till familjen. Jag köpte en t-shirt och kromtabletter så nu ska jag dra ner på sötsakerna. Jag och Matilda hann med en fika på kärnan också innan Patrik kom hem. Matilda ville äta ute till middag så då kompromissade vi så vi köpte hem mat från kinaresturangen. Resten av kvällen har spenderats i soffan med spel och TV. Imorgon ska jag upp på skolan en sväng, ett seminarium kring praktiken, handlar om vaccinationer, CSN och andra bra saker att tänka på.


Snart blir det sängen för min del. Bara en dusch först.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards