Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under maj 2009

Av lindamatilde - 11 maj 2009 11:12

Jaha nu när man gjort klart rapporten så är det bara att börja med analysen.. Usch! Har bara 10 arbetsdagar på mig att göra den så det är bäst att jag tar tag i det och början!


Igår eftermiddag var det en riktig mysdag.. Klädde inte på mig fören vid 18 och sen har jag bara umgåtts med gubben och kollat på tv. Härligt!


Kanske kommer en update hur det går med arbetet senare..

Ciao!

Av lindamatilde - 10 maj 2009 11:48

Uscha nu ska jag vägra alkohol ett bra tag... Fy satan! Kom hem strax efter 3 i natt. Var hos Mikael som fyllde 30, riktigt trevligt och halv mkt folk. Först satt jag och Frida hos Torsten och drack någon cider och grogg. Kom därifrån vid 22.30. Det var en bra kväll! :)

Idag var det inte lika roligt att kliva upp halv 7 och åka till stan men vad gör man inte för kärleken?!


Nu blir det andra filmen för idag.. 

Av lindamatilde - 9 maj 2009 21:24

Ikväll blir det fest, hörs imorgon!

Av lindamatilde - 8 maj 2009 23:37

Jaha detta gick ju bra men lite segt.. Personlig assistent kan bli mkt stilla sittandes så just det passade inte riktigt mig.


Nu blir det sängen för jag börjar ju 9 imorgonbitti. Sen blir det grillning med gänget och kanske en el två groggar :P


Av lindamatilde - 8 maj 2009 09:36

Jaha nu var det äntligen fredag och dax för jobb för min del.. Börjar 16.30 ikväll och slutar 22.00 och imorgon börjar jag 9.00 och slutar 18.00

Det var några månader sen jag jobbade inom vården, sist var vid jul.


Ska bli skönt att komma hem till Hogdal igen också.. Trivs verkligen bäst där! :)


Lotta - Nu är det lite spoky tycker jag, har kollat mina blogginlägg och jag har inte nämnt på twilight i dom. Jag såg filmen ibörjan av veckan och blev tok kär! Sett filmen 2 ggr redan.. Har fixat böckerna men har inte hämtat dom än! Haha ja du.. Du vet vad jag gillar! :)

Av lindamatilde - 7 maj 2009 11:58

Nu börjar jobb rulla in. Har fått några dagar i maj faktiskt. Imorgon och på lördag ska jag gå bredvid och lära mig. Kul att få prova på ett nytt jobb. :)

Sen har jag fått jobb tis-sön midsommarveckan så det blir nästan 40 tim den veckan. Skönt att det blir något i slutet av juli..


Nu ska jag ta och skriva färdigt rapporten och sedan skicka iväg den och annat roligt som ska in till praktiklärarna...


C ya!

Av lindamatilde - 6 maj 2009 12:23

Jaha ännu en dag med pluggning. Måste göra klart skiten idag. Jag vet att bara om jag sätter mig ner och börjar skriva så är det klart idag men självklart ska jag hålla på med tusen andra grejor så det händer inget på rapporten.

Nu ska jag iaf käka lite pasta och köttfärssås och sen ska jag ta tag i det.


Som det ser ut nu så blir det sthlm två helger i rad! Först ska vi åka ner den 22 maj och fira Rickard och helgen efter det blir det elitloppet, elitloppshelgen är inte helt hundra ännu men vi får se.


Höres

Av lindamatilde - 5 maj 2009 17:29

Blir en kort och tråkig bloggning idag. Jag har pluggat, kollat på de nyaste avsnitten på Gossip Girl och One tree hill, målat mot fönstret och knapprat på nötter. Thats my day!

Jag har glömt om jag har lagt upp detta tidigare men iaf så kommer det här.


Ta fram din mobil och skriv ned namnet på den i telefonboken som ligger som det numret som står här:
17 - David Malm
21 - Emil Jonsson
24 - Emma Eckerman
35 - Izabelle Hedqvist
36 - Jenny Andersson
37 - Jenny Jonsson
40 - Johan Johansson
48 - Kickan
54 - Larsan
66 - Mange Johansson
72 - Matilda Karlsson


Har du pussat nummer 72?
Matilda Karlsson - Ja kanske en på kinden.


Vilket är ditt bästa minne tillsammans med nummer 36?
Jenny Andersson - När jag var upp på BB och hälsade på henne när hon precis hade fått Max


När ska du träffa nummer 48?
Kickan - Oj, inget bokat men det blir nog till sommaren på gatufesten el storsjöyran.


Är nummer 54 söt?
Larsan - Självklart att han är, han är en extra familjemedlem.


Vad var ditt första intryck av nummer 35?
Izabelle Hedqvist - En blyg och tyst tjej, lite plugghäst men bara hon fick blomma ut så blev det annat.


Hur träffade du nummer 17?
David Malm - Genom min kusin Billy på någon fest men första minnet av honom är när vi står på folkan och han åker förbi med Billy och dom.


Gillar du nummer 21?
Emil Jonsson - Ja det gör jag, en kanon kille.


Har du träffat nummer 40 den senaste månaden? 

Johan Johansson - Nope


När såg du nummer 72 sist?
Matilda Karlsson - Det var i påsk det.


Har du varit i nummer 66 hus?
Mange Johansson - Ja det har jag, iaf där hans föräldrar bor och några av hans lägenheter.


När är nästa gång du ska träffa nummer 24?
Emma Eckerman - Ingen aning, på en klassåterträff kanske.


Är du nära vän med nummer 37?
Jenny Jonsson - Nej inte vän men en bekant, klasskamrat.


Har du gått på bio med nummer 40?
Johan Johansson - Nej det har jag icke.


Skulle du kunna gå ute med nummer 66?
Mange Johansson- Ja visst. Har partat med honom förut.


Vad pratar du och nummer 54 oftast om?
Larsan - Allt möjligt, från familjen till rymden.


Känner du nummer 48?
Kickan - Inte känner känner men jag vet vem hon är.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards