Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under januari 2009

Av lindamatilde - 15 januari 2009 01:48

Nu är jag klar med min tenta. Bara lite småjusteringar imorgon sen kan jag lämna in den imorgon eftermiddag. Skönt, skönt!

Nu blir det sängen för min del.

No.

Av lindamatilde - 14 januari 2009 22:24

Blev ingen bio ikväll. Har några frågor kvar att göra.

Kan någon berätta vart detta finns i sociallag boken? 
1.Kommer Socialtjänsten att tala om för Moas pappa att Moa omhändertagits
2.Socialtjänsten sa till Karin att hon måste gå med på en läkarundersökning på Moa. Får dom säga så

3.  Karin har upptäckt att hon får mindre pengar från Socialen sedan Moa omhändertagits. Får dom göra så?

4. Det var egentligen Länsrätten som beslutade om omhändertagandet. Var är det för Domstol?

Jag vill ha lagrum på detta. Lag, paragraf och kap om det finns.


Trött på att leta i boken nu.


Av lindamatilde - 14 januari 2009 16:26

Bio?

Av lindamatilde - 14 januari 2009 11:51

God morgon allihopa! Nu blir det en sväng med hemtentan. Förhoppningsvis göra klart den. Sitter med del 3 nu.


Höres!

Av lindamatilde - 14 januari 2009 00:14

Hemtentan som vi fick är uppdelad i 3 delar. Kan upplysa er där ute att jag har gjort 2 delar och börjat på 3 delen. Snart klar så förhoppningsvis blir det bio imorgon :)

Nu blir det sängen och sovmorgon imorgon! Jippi!

Av lindamatilde - 13 januari 2009 18:28

Jaha ja, nu har man fått tentan och ska ta och börja med den. Inte så himla stor tenta. Inte mkt att skriva men det som kommer att ta tid är att leta reda på allt i sociallag boken.


Av lindamatilde - 13 januari 2009 12:23

Sitter på skolan och surfar runt lite. Sista föreläsningen på den här kursen slutade 12 och kl 13 ska jag ha något om praktiken tror jag.

Sedan ska jag iväg på gymmet, måste verkligen dit och säga upp det. Ingen ide att betala när man inte ska vara i Östersund fören i sept. Kanske ska ta ett pass på maskinerna också, bränna fett!

Kl 13 släpps även hemtentan idag, så det blir nog ett ännu svettigare pass med den ikväll. Har frågat sjuklingen om att gå på bio någon dag men han ställde ett ultimatum (rätt stavat?!) för en gångs skull. Han sa att jag måste göra tentan först så kan vi gå på bio sen. Hmm.. Kommer nog sitta med den tills på fredag. Men känner jag honom rätt så kan jag nog övertala honom att gå på bio imorgon kväll. Vill verkligen se Australia, den verkar bra och det är en film som även Patrik kunde tänka sig kolla på. I vanligt fall så stämmer inte våra önskemål på filmer överens. 

Nu ska jag gå och köpa en macka el något ätbart. Magen har börjat protestera.


Av lindamatilde - 12 januari 2009 23:25

Nu blir det sängen för min del. Trött. Sömning. Ögonen i kors. Snark..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards