Life is a rollercoaster - just gotta ride it

Alla inlägg under april 2008

Av lindamatilde - 17 april 2008 21:20

Blir en kort uppdatering idag.


Just nu sitter jag hos Matilda och förfestar! Ska på G3 och fira (sörja) våran tenta! Har blonderat mig idag också. Ska få ett kort på det!

Blev så där, man vänjer väl sig till slut. Fick ett ryck efter jag hade pratat med Matilda.

Städat och tvättat idag också så lite effektiv har jag varit också.

Tränade i morse halv nio en halv timme, brände lite fett!

Imorgon blir det Joe Labero, kul kul! Jag och sambon fick det i julklapp av mor och far!


Ha det bra! SKÅL!

Av lindamatilde - 16 april 2008 14:28

Fick tillbaka tentan idag.. Kuggat mig. Hade jag haft ett rätt till så hade jag klarat mig! ´:( Lite tråkigt men det är inget som tynger ner mig! Bli ju fest imorgon! Vet dock inte vad jag ska dricka... Blir något som finns i skåpet tror jag!


I morse var jag väldigt duktig och gick på gymmet innan jag började skolan! Blev ett pass på en halv timme. Ska i väg ikväll också på body combat!


När jag adressändrade och blev skriven i Östersund så fick jag ett busskort på stadsbussarna av kommunen och nu har jag lagt ut det på blocket för 400 spänn så jag hoppas någon vill köpa det.


Vi syns!

Av lindamatilde - 15 april 2008 19:47

Jag var ju som vanligt för lat för att träna idag.. Fy fy på mig! ;)

Har bokat upp mig imorgon på bodycombat så då måste jag ju gå också!


Har fixat senaste avsnittet på One tree Hill idag så jag tänkte kolla på det nu. Hellre tv än gymmet!

Av lindamatilde - 15 april 2008 14:03

Jag fundera på att gå iväg på gymmet om ett tag och springa lite. Jag känner att jag måste röra på mig lite. Jag får ju såna här tokryck ibland när det känns som att jag kan springa marathon. ;)

Jag läste ut boken igår och gud vad bra den var! Det är så sjukt att det finns människor som lever i den vardagen hon gjorde. Det är svårt att förstå när man själv inte är uppe i det där livet. Jag är glad att inte jag el någon jag känner lever det livet. Vad jag vet iaf!


Idag har vi varit lediga från skolan och jag tänkte sova ut i morse men jag vaknade runt halv tio i morse. Så så längre sömn blev det inte! Jag ska börja gå upp tidigare på morgonen hädan efter. Så man inte blir så trött.


En roliga sak som jag har börjat med är att prata i sömn. Det senaste månaderna har jag pratat ganska mkt i sömnen. Den personen som sover med mig säger att jag börjar gnissla tänder (Ganska högt också.) och sedan drar jag av en mening. Ibland slåss jag också, tycker synd om sovkamraten. Kollar på ett program på 5:an nu om Angelina Jolie och hennes alla barn. Jag som trodde att Brad Pitt och Aniston skulle vara för alltid är lite emot Angelina och Brad. Jag håller inte på dom utan vill att han går tillbaka till Aniston. :) 
Av lindamatilde - 14 april 2008 10:41

Jaha nu har man gjort seminariumet, var inte så farligt. Skönt att ha det gjort. Välfärden är väl som den är ;)


Ja vi skulle få tillbaka tentan på onsdag el torsdag så då blir det fest för oss brudar. Är 99.9% säker på att jag har kuggat men jag lämnar 0.1% kvar till hoppet för man ska aldrig ge upp hoppet! :) För mig går inte hela världen under om jag kuggar mig som den gör för vissa. Det är bara att göra om. Jag har större problem än ett prov...


Har lånat två böcker av Matilda och är en av Magdelena Graaf och handlar om hennes liv, hur hon levde med en misshandlade henne tror jag. Den verkar bra, har bara läst ett kapitel. Så idag blir det soffan el sängen och bara ligga och läsa. Ev. gymmet en sväng kanske. Måste ju börja träna nu när jag har gått upp i vikt. Jag kan inte ha några av mina byxor längre. Alla sitter alldeles för tight och magen hänger över.. INTE kul! :)


Vi hörs senare! Ciao!

Av lindamatilde - 12 april 2008 21:44


Tjoho!

Jag missade att skriva igår! F*N!! Jag som hade tänkt att vara duktig och skriva varje dag :) Jahaja, blev ju inte så...


Men min dag igår såg ut så här:

Vaknade vid halv elva och tog datorn som stod på golvet och låg och surfade efter ett recpet på frestelse, hade ingen aning om vad det var men farmor ville ha såna så efter cirkus en timme hittade jag ett recpet som jag gissade var rätt. Sen gick jag upp från sängen vid halv ett och lagade lunch åt en person (blev fryslåda, black and white. Hur äckligt som helst! Vad tycker ni om färdigmat? Tycker bara smakar gummi) Jaja tillbaka till min dag. Efter äckel lunchen så åkte jag hem till mor och far och kollade vad som behövdes handlas in. Var ganska mkt som fattades så jag tog och åkte på ica och sedan tillbaka till Torsten och hämtade bak maskinen och sedan hem till far som var så himla trött så där fick jag inge hjälp med baket. Höll iaf på och bakade till halv sju. Blev vaniljbullar, kanelbullar och frestelse (Dom är som wienerbröd utan den där äckliga sörjan inuti.). Sedan fick jag skjuts till  svärmor och fikade lite och sedan tillbaka till Totte och sängen (Inte med Totte utan min pojkvän ;) ) Låg och kollade på en film och sedan tog skönhetssömnen över. That was my friday!


Idag har jag varit till Sveg och hälsade på farmor som ligger på Häggen. Idag var hon lite trött för hon hade sovit dåligt i natt pga av ont i benen. Hon fick sina bullar och vi satt och pratade ett tag. Var in på Salab och jag hittade en telefon som jag vill ha, vet inte vad dom heter med man skakar på den om man vill byta låt (Tror Zanna har en sån http://xZannaZx.bloggagratis.se ) Vi var in på Asiatbutiken som har öppnat i Sveg, det är Eay från Hogdal som äger den. En trevlig tjej som är gift med Per. Dom var på middag hos mamma och pappa ikväll. Kul att något sånt öppnar. Sedan in en eväng på dollar som är ett måste. Köpte massa onödigt snacks... (Jag som hade tänkt att gå ner i vikt)

Har ätit surströmming idag också med brosan och tremänningen. GOTT! Längtar tills surströmmingspremiären!

Efter en skön dusch så ligger jag i sängen och svullar de onödiga snackset och kollar på tv och skriver blogg ;) Kul dag va?

Imorgon blir inte så kul för då måste man plugga! BORING!


See ya!


Hörrni Matilda och Paulina, när blir det fylla?!

Av lindamatilde - 10 april 2008 13:59


Hej ni alla glada!!


Jag har stora problem ska ni veta.. Jag funderar på att ta lån!! Usch! Jag vill verkligen inte ta ett lån men jag lever på noll och ingeting! Efter hyra, internet, mobil, mat och datakostnaden så ligger jag på nästan minus. Inte kul! Ok, jag är student och ska leva fattigt men jag måste få leva lite iaf! Alla i min klass har det högsta studielånet och jag har inget, el, jo jag har ju bidraget man får. Så nu har jag stora bekymmer om jag ska ta ett lån el inte. Det lutar åt ett lån men inte ett fullt lån. Ska börja med att låna 10,000 kr, det är 8 veckor av alla 20 som man kan låna... Tror jag! :) Usch, dagen i-lands problem ;)


Han jag känner har fått svar på sin tenta -  självklart så klarade han sig som vanligt!!

Han är så himla duktig han. Han sitter verkligen och pluggar när han måste (Det gör ju inte jag utan jag kör den här modellen där man rå pluggar natten innan ;) Är det någon som känner igen den?). Jag får tillbaka min på onsdag men jag vet att jag har kuggat den så det blir omprov två dagar innan nästa tenta... 30 april och 2 maj!


Vi ska ju ha seminarium på måndag, ska läsa några artiklar och svara på frågor och sedan ha en diskussion... Är väl så där tycker jag! Hatar att prata bland folk! Vill helst inte synas och är dödsrädd att säga fel. Iaf så höll jag på att skriva ut artiklarna från internet och då tog färgen slut i skrivaren! FAN tänkte jag då eftersom färgen inte är så himla billigt. Fick gå till classe och köpa färg för mina sista pengar, så då var jag inte så väldigt glad kan jag säga! Alltid lika kul när man måste lägga ut pengar på sånt som är tråkigt!


Ikväll åker jag till Hogdal, ska bli skönt at ha helg ett tag! Har pratat med massa friends från Hogdal och jag saknar allihopa. Tänk då i högstadiet, va kul man hade! Jag älskar den tiden och allt som hände!


Jaha, återkommer ikväll med mera information om mitt, ganska lugna liv!


Ciao, ciao!

Av lindamatilde - 9 april 2008 20:18

Hej hej!


Har precis kommit ur duschen, skönt! Har ju börjat träna på gym nu jag! Duktig duktig! Har gått på några pass - boby combat, hip hop, dans aerobics och sen har jag väl kört själv... Det är Matilda som har fått med mig på detta! :) Nej men det är skönt och väldigt, väldigt bra för min del eftersom jag gick upp i vikt så inibomben när jag slutade snusa i nyår.

Det där med att sluta snusa har gått så där... Fuskar ibland ;)


Jag blir bjuden på mat idag.

Jag får inte veta vad det är men jag hann kolla lite och det var iaf potatisgratäng, fläskfilé, vitlöksmarinad och vitlöksbröd! Gottgott!! Jag är så himla hungrig nu!


Imorgon åker jag hem till Hogdal över helgen. På fredag har jag sagt att jag ska baka bullar åt farmor för hon ville ha bullar. Hennes önskan är min lag! Blir nog att jag åker och hälsar på henne på lördag om hon är hemma i Härdal. I helgen blir det även att plugga lite, har seminarium på måndag med halvklass.


En jag känner och jag väntar på svar från tentorna vi har skrivit och jag vet att jag har kuggat mig men han jag känner har det säkert gått skit bra för som vanligt! Tror jag blir mest glad över hans betyg än mina ;)


Nej nu är maten klar! Vi hörs! Ciao!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Känner du någon med psykisk ohälsa?
 Ja
 Nej

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards